Lilijas ezers (amp. 14 km) PDF Print E-mail
There are no translations available.

Ja vēlaties fiziski grūtāku cauri Ķemeru mežam ar atpūtu neliela ezeriņa krastā pirms došanās tālāk vai atpakaļ, šis, iepējams, ir tam vispiemērotākais no Ķemeru velonomas piedāvātajiem maršrutiem.

Tas sniedz lielisku iespēju Jūsu pašu izvēlētā tempā pavizināties pa Ķemeru mežu pa ceļam izbraucot gan cauri ēnainam jauktu koku mežam, gan, šķērsojot Seklā purva dienvidu malu, mitram krūmājam gan sausam un smilšainam priežu silam.

Maršruts ir labi piemērots arī mazpieredzējušiem velobraucējiem, taču jārēķinās, ka atsevišķās vietās braugšana prasīs vairāk spēka un velosipēdu var pat nākties stumt, jo ceļš vietām ir smilšains. Cilvēkiem, kas lielāko mūža daļu pavadījuši pilsētā nevajadzētu nobīties no odiem un dunduriem, kas mīt mitrajā mežā. Ja uzskatāt tos par traucēkli, iesakām lietot kādu knišļu atbaidītāju.

Maršruta garums līdz Lilijas ezeram aptuveni 7,5 km.

No sākuma nelielu gabaliņu jābrauc pa asfaltētu ceļu uz Ventspils šoseju. Šī maršruta daļa sakrīt ar maršrutu, kas ved uz Lielā Ķemeru tīreļa laipu. Te velosipēdistam daudz vietas nav. Uzmanieties no retajām mašīnām!

Nesasniedzot Ventspils šoseju labajā pusē būs telekomunikāciju tornis. Te var nogriezties uz nelielu, pārsimts metru garu taciņu, kas izvedīs uz šoseju tieši vajadzīgajā vietā.

Ventspils šoseju šķērsojiet ļoti ļoti uzmanīgi! Satiksme te ir pietiekami dzīva un automašīnu ātrums liels!

Pretējā pusē šosejai ir ceļš, kas garām Ķemeru kapiem ved uz Lielā tīreļa taku. Kapi atrodas ceļa kreisajā pusē. No sākuma ceļš ir asfaltēts, bet pabraucot garām kapiem asfalts beidzas.

Ceļš aiz kapiem ir ainavisks. Pa šo ceļu ar mašīnām brauc diezgan daudz daudz tūristu un ceļš nav labi pārredzams, tādēļ esiet uzmanīgi!

Netālu aiz kapiem ir jānogriežas pa kreisi vienā no diviem sānceļiem. Apmaldīties nevar- abi šie sānceļi apmēram 400 m tālāk savienojas.

Pirmais ceļš atzarojas no galvenā ceļa aptuveni 45 grādu leņķī. Tas ved nedaudz kalnup un aptuveni pēc 400 m izved uz stigas pa kuru iet elektropārvades līnija vietā, kur jūs nonāksiet arī, ja brauksiet pa otro ceļu.

Ceļš itkā turpinās arī taisni, bet šajā gadījumā jums jābrauc pa kreisi, gar elektropārvades līniju to nešķērsojot, citādi nonāksiet strupceļā.

Otro iespējamo pagriešanās vietu ir grūtāk pamanīt, taču pirms tās ir labs orientieris- zīmīga izskata priede ceļa kreisajā pusē.

Otrais ceļš pa kreisi nedaudz slēpjas krūmos, bet jūs varat droši pa to doties- ātri vien tas izvedīs uz jau iepriekšminētās stigas...

... kur pēc metriem 300 būs krustceles. No kreisās puses pienāks iepriekšminētais ceļš, pa kuru varēja nogriezties pie pirmās iespējas.

Brauciet taisni, pagaidām nešķērsojot elektropārvades līniju. Ja pagriezīsieties pa labi, nonāksiet strupceļā.

Ceļš pa stigu ir līdzens, nedaudz aizaudzis ar zāli un tikai retumis smilšains. Var atļauties nesteidzīgi braukt blakus ar līdzbraucēju un papļāpāt.

Pēc kāda laika ceļš tomēr šķērsos elektropārvades līniju. Tagad jums tā būs kreisajā pusē. Tagad jūs šķērsojat Seklā purva dienvidu galu, taču par to, ka tas ir purvs, te nekas īpaši neliecina- ceļš ir sauss, apaudzis ar zemu zāli un vietumis mazliet smilšains.

Vēl pēc brītiņa elektropārvades līnijas stiga pagriezīsies pa kreisi...

..bet ceļš, pa kuru Jums jāturpina braukt, turpinās taisni, iekšā mežā.

Jūs joprojam atrodaties Seklā purva pašā dienvidu galā, un, nu, mitrais, ar zāli aizaugušais ceļš ir tam labs apliecinājums. Pievērsiet uzmanību puķēm un augiem uz ceļa, un sargieties no krūmu, kas aug pašā ceļmalā. zariem!

Seklais purvs drīz beidzas un sākas sauss priežu sils. Braukšanu reizēm apgrūtinās atsevišķas smilšainas vietas uz ceļa, bet apkārtnes skaistums to noteikti atsver!

Pa ceļam jums vēl reizes divas gadīsies nonākt krustcelēs, bet nelauziet galvu par to, kuru ceļu izvēlēties- galu galā šie ceļi atkal saiet kopā!

Metrus 800 pirms izbraukšanas uz Kalnciema ceļa nāksies šķērsot dambi, kas ierīkots šķērsām senam meliorācijas grāvim, lai atjaunotu ūdens līmeni purvā.

Te var uz brīdi apstāties, pamest acis riņķī un, varbūt, nofotogrāfēties. Mitrā laikā būtu jāuzmanās no iekāpšanas dubļos.

Strautiņš no dambja aiztek uz Labo purvu, kas atrodas otrpus Kalnciema ceļam.

Vēl nedaudz pa smilšainu priežu silu, no kāpas lejā un, re- klāt arī šoseja.

Jums jādodas pa labi. Pa šoseju brauciet uzmanīgi. Labāk pa grantēto nomali, jo autobraucēji Latvijā vēl tikai mācās sadzīvot uz viena ceļa ar velosipēdistiem.

Ievērojiet, ka taka, pa kuru jūs tiko izbraucāt no meža, ir apzīmēta ar norādi- stabiņu. Noderēs, lai atrastu ceļu atpakaļ :)

Līdz Lilijas ezeram palicis nedaudz- aptuveni kilometru garš brauciens pa Kalnciema ceļu līdz autostāvvietai ceļa malā, kas atrodas paugura virsotnē. Diemžēl, kā daudzviet Latvijā, šī vieta var izrādīties visai piegružota.

Lūk, un, re, kur, lejā, arī Lilijas ezers! Vai nav skaisti?

Te var atpūsties un izlemt, vai apmeklēt vēl arī turpat blakus esošo Krāckalnu ezeru, vai doties vēl tālāk mēģinot apbraukt apkār Lielajam Ķemeru tīrelim un pa ceļam apskatīt savvaļas zirgus un taurgovis (tad jums priekšā ir vēl gandrīz 40 km garš ceļš), vai vienkārši griezties atpakaļ.