Ķemeri - Slokas ezers - Kūdra- Ķemeri (12 km) PDF Print E-mail
There are no translations available.

Apļveida maršruts, kurā var sastapt, iespējams, visu ceļu segumu un ļoti lielu biotopu daudzveidību un kas piemērots vairāk tā kā piedzīvojumu meklētājiem.

Maršruta sākumu vai beigas var apvienot ar izlīkumošanu pa Ķemermiestiņu, taču eventuāli Jums no Ķemeru dzelzceļa stacijas ir jāuzņem kurss uz Jaunķemeru (t.i.- uz jūras) pusi.

Pabraucot garām pagriezienam uz Meža māju (vai, ja Jūs veicāt maršrutu pa Ķemermiestiņu un apmeklējāt Meža māju, jāizbrauc uz Jaunķemeru ceļa un jānogriežas pa kreisi) pēc pārsimts metriem ceļa labajā pusē ieraudzīsiet brūnu zīmi, kas norāda uz Slokas ezeru. Te jānogriežas.

Tālāk jābrauc tikai taisni, pa tā saucamo Dūņu ceļu. Ķemeru nacionālais parks ir attīrījis ceļa malas no kokiem un krūmiem, tādēļ brauciens ir nudien baudāms un atduras taisni pret Slokas ezeru.

Mazāk kā 100 m pirms Slokas ezera ir krustceles, kurās esošais ceļa rādītājs norāda ceļu uz Kūdru (pa labi, uz dievidaustrumiem), taču mēs iesakām Jums izdarīt īsu apstāšanos Pie Slokas ezera (pa kreisi), kur ir neliela automašīnu stāvvieta un peldošs putnu vērošanas tornītis, kas noteikti šķitīs ievērības cienīgs Jūsu bērniem, kā arī Ķemeru nacionālā parka uzstādīts informācijas dēlis. Turpat līdzās var aplūkot cilvēka nepārveidotu sēravotu, kas ieplūst ezerā.

kuudra_bebramaja2_w243
kuudra_celjsh_w240
kuudra_rupnica1_w243
Tālāk ceļš jāturpina Kūdras virzienā.

Pa līkumotu, labu, grantētu un autotransporta ārkārtīgi maz izmantotu ceļu Jūs pabrauksiet garām dūņu ieguves laukiem, kur vairāki nomnieki iegūst dūņas Jaunķemeru sanatorijas vajadzībām, un vēlreiz pietuvosieties Slokas ezera krastam, līdz ceļš aizgriezīsies pa labi, dienvidu virzienā.

Tur kreisajā pusē, Vecajā purvā starp zemām eglītēm, iespējams pavīdēs viens vai divi nelieli purva ezeriņi vai, iespējams, lieli akači, bet labajā pusē, kur atrodas Slokas purvs- ezers, kura nosaukums ir "Akacis". Acīgi braucēji, iespējams, pie Akača pamanīs pašā ceļa malā uzceltu bebra mitekli.

Tālāk grantētais ceļš aizvedis uz Kūdru- mazu ciematu, kas atgādina dārzkopības kooperatīvu, un pietuvosies dzelzceļa pārbrauktuvei.

Pārbrauktuve nav jāšķērso. Ir jāpieturas mazliet pa labi, paralēli dzelzceļa līnijai un jādodas tieši cauri pamestai dzelzsbetona konstrukciju rūpnīcai, kas diemžēl ir degradēta un piegružiota teritorija un kurai cauri velomaršruts nav marķēts, taču vienīgo ceļu, kas ved cauri šim objektam, atrast nav grūti- jāvirzās uz objekta teritorijas kreiso tālāko stūri.

Tomēr no otras puses rūpnīcas teritorijā paveras no dumbrāja un purva pilnīgi atšķirīga ainava, kas savā ziņā aizrauj ar savu izdzisušo varenību, un zināmā mērā simbolizē cilvēka rīcības un ambīciju nenozīmīgumu salīdzinājumā ar dabas un tās spēku mūžīgo diženumu.

Šī rūpnīca tika savulaik uzcelta Kauguru celtniecības vajadzībām- tajā ražoja dzelzsbetona konstrukcijas, no kurām uzbūvētas gandrīz visas Kauguru ēkas. Tagad tā mēmi slejas purva malā mazpamazām kļūstot par daļu no dabas ainavas.

Pametot vecās rūpnīcas teritoriju caur taciņu, kas ienirst krūmājā, jūs pēkšņi noklūstat pilnīgi citā vidē- pēc ieniršanas krēslainajā krūmājā ceļa segums vairs ne tuvu atgādina lielceļu. Tieši otrādi- lai pārvarētu mitro, kūdraino Slokas purva dienvidu daļu jums nāksies diezgan pastrādāt ar velosipēdu ātrumpārslēdzejiem un reizēm uzmīt mazliet aktīvāk, nekā kreisējot pa lielceļu.

Cilvēkus, kam ekstrēmā riteņbrauksana diez ko pie sirds neiet, varam nomierināt- šis posms nav garš un tajā neviens arī nav uz pavisam palicis :) - pēc mazāk kā kilometra ceļa segums atkal kļūst ciets.

Tiesa- šī ir viena no retajām vietām, kur maršrutā ir jāuzmanās, jo šajā vietā jūs var pēkšņi pārsteigt daži izskalojumi uz ceļa- skatieties, kurp braucat- reizēm tos nav viegli pamanīt.

Tālāk ceļš turpinās šķērsojot elektropārvades līniju un ved cauri cilvēka darbības praktiski neskartai ainavai- gan bebru uzpludinātam purvam, gan sausākām vietām un braucot taisni vien izved uz Jaunķemeru ceļa taisni pretim ceļam uz Meža māju- apmēram divus kilometrus no Ķemeru dzelzceļa stacijas, no kurienes, lai atgrieztos ceļojuma sākumpunktā, īpašas vadlīnijas vairs nav nepieciešamas.